Friday, July 23, 2010

terpaksa..nak buat macam mana...

06:41 p.m.
20/7/2010
tuesday


aku rasa dah jadi rutin la pulak..dulu tak pulak macam ni..mungkin sebab my brother dah beli 'barang' baru kot...

petang tu,habis je mandi lebih kurang pukul 6,aku pergi luar...tiba2 aku ada mood pulak nak tengok 'perlawanan' antara adik n abang dari beranda rumah..yang peliknye,mood aku tu ialah nak tengok dari luar beranda..bukan dari dalam beranda rumah...apa2 pon...aku terus naik atas n bukak pintu..bila dah berdiri kat luar beranda tu,rasa gayat memanglah ada..tapi nasib baiklah dibuat dari simen..cuba kalau ada letak mozac..tak ke licin jadinya..kalau salah langkah,silap2 boleh jatuh...

nak duduk tak boleh...nanti seluar kotor..kalau mencangkung,nampak macam apa pulak..so,terpaksa la aku berdiri..rasa macam tengah berlakon citer je(haha)...ditambah pulak dengan angin yang sepoi2 tu...perghhh..lagi la best..dalam tengah tengok adik n abang main badminton..mataku melilau melihat kenderaan2 yang tengah lalu lalang tu...termasuklah orang2 yang ada dalam kereta tu sekali..mana la tau..entah2 ada yang memandang..bukannya apa..tapi takut2 diorang says something.Contohnya macam...'ish,budak ni.Bahaya je.Buat kang jatuh.Tak ke naya namanya'..

tiba-tiba...ada seorang pemandu kereta tu,dia pandang je aku berdiri..mesti macam2 dia cakap pasal aku(haha)...lepas je dia pandang..aku pikir2..pikir pepanjang..nak terus berdiri ke turun je..
akhirnya aku buat keputusan untuk turun je..nanti bertambah ramai pulak yang pandang..bila dah ramai yang pandang tu,ak rasa tak selesa la pulak..lebih baik aku turun je..aku pon tengok la adik aku n abang main kat bawah....abang aku yang menang..lepas tu,abang cakap kat adik..'Wei,bagi la kakak pulak main'..haha..aku ni dah la baru lepas mandi..ada ke patut nak berpeluh balik..tapi aku memang ada hati nak main pon bila tengok diorang main tu...haha..
adik pon bagi raket tu kat aku..so,aku terus je la main..

berpeluh pun berpeluh la..nak buat macam mana..asalkan aku dapat main sudah..

^_^

No comments:

Post a Comment