Thursday, June 10, 2010

Ya Allah..i wanna help her..

sebelum cuti 2 minggu bulan Jun ni iaitu pada hari Jumaat tanggal 4 Jun 2010..saya dan semua rakan sekelas mendapat keputusan ujian Matematik..ha!!!!cerita sebelum ni tentang kertas Matematik..agaknya berapalahmarkah yang mereka dapat setelah berkongsi tuuut(tak boleh cakap kat sini)..saya mendapat markah yang memberangsangkan..walaupon ianya ialah huruf 'A' tapi 'A' yang cukup-cukup makan je..HMmm..tapi takpelah..bersyukur jelah..Sebab dalam kelas tu saya seorang je yang ade huruf tu..tapi tujuan cerita ini bukan nak menceritakan tentang dapat marakah 'A' ke 'B' ke..tengok tajuk je dah tahu..oklah..kita straight to the point..

saya ada seorang rakan yang boleh dikategorikan pandailah jugak..kalau subjek2 yang ramai pelajar tak boleh score..dia senang je nak dapatkan 'A' tu..Contohnya matapelajaran Sejarah ..tapi yang orang senang nak score..dia tak boleh nak dapatkan 'A'..contohnya Matematik...GKMP Matematik kata..kalau Matematik tu kita boleh buat dan senang nak score 'A'..matapelajaran lain pun akan turut senang nak score..tapi saya tengok rakan saya ni tak la macam tu..Sejarah dia boleh score..Math tak bolehh pulak..Entahlah..mungkin ia mengikut keaadaan seseorang kot..kalau dia rajin belajar..senanglah dia nak score..

markah math yang dia dapat membuatkan dia menangis..bukan menangis kegembiraan..tetepi menangis kesedihan..bila makin galak air mata dia turun membasahi pipi..air mata saya pon rasa macam nak turun jugak..wuuuu...tetapi nasib baik tak turun..hihi..hanya tersimpan dan bergenang sedikit..
aku dah cuba menolongnya dengan memberikan buku latih tubi..tapi..kenapa dia masih tak boleh...adakh dia tak membuat latihan di dalam buku tersebut..atau ia masih tidak cukup baginya.Takpelah..saya akan cuba untuk terus menolongnya..saya perlu memikirkan apakah cara untuk menolongnya..

YES!!!I REALLY2 WANNA HELP HER..

i wanna see she get 'A' or unless 'B' in math..

saya nak lihat dia menangis kerana cemerlang..bukan menangis kegagalan

just wait ya!!

No comments:

Post a Comment